katt-napparn...

I Septembe förra året fick Tanja en katt som heter Stina.
I mars i år så försvann plötsligt Stina i samband med att jag reste bort ett par dagar, mobilen ringer och det är grannen..
-hej , det är grannen, du jag har inte sett till din katt på två dagar? jag har ropat och letat men inte set till henne..
jag ringer hem till Jonas , och frågar om han sett till Stina, vilket han inte har sedan dagen innan..
jag ber honom gå ut och leta, vilket han gör men Stina är försvunnen.
När jag kommer hem så letar vi allihop, även grannen är väldigt engarerad och letar tillsammans med en gråtande Tanja...letar och tröstar....
Stina är borta, och till slut tror vi helt enkelt att ett rovdjur ätit upp Stina..
För några dagar sedan så träffar jag en annan granne , vi kommer in på samtalsämnet om Stina och grannen utbrister..
-Men har inte du gett bort eran katt till din grannes kompis??
-Va!! säger jag...går hem till grannen som inte är hemma, så jag ringer till henne och frågar, hon förnekar det och säger att hon inte vet vad jag pratar om.
Samma kväll är jag hemma hoss en vännina, när jag kommer hem sitter grannen på min trappa och gråter!
Hon erkänner för min son att det var hon som tog katten , och att hon gjorde det därför att hon hört mig säga att jag inte ville ha katten längre!! samt  och lyssna på den här sjuka förklaringen...
Tanjas förlorade sin pappa, för tre år sedan och hon tyckte att katten lika bra skulle försvinna!!!

Jag får inte detta riktigt att gå ihop??? I alla fall sågör jag jävligt klart för denna granne att katten ska återlämnas, annars kontaktar jag polisen.

Katten kommer hem samma kväll, i en tjusig väska, med

1 st klösbräda

1 st Rosa filt

1 st säck med katt-mat , och ingen katt mat som helst utan en sån där säck med torrfoder som kostar 500 spänn på djuraffären, samt ett brev till mig där det förklaras för mig att  jag har plågat katten och det var därför man tog den.

Jo just det ja...en flaska med droppar..utan vare sig ettikett eller liknande för katten var tydligen sjuk?

Katten hade öronskabb, vilket är vanligt på just utekatter.

Stina är en bondkatt..en katt som kommer och går som hon vill.

Hur kan man göra så här mot ett litet barn? Stjäla ett husdjur?En familjemedlem?

Vad är det för IDIOT rent ut sagt..Det värsta tycker jag i det hela, är att hon har alltså setat och tröstat, och  LETAT!! efter katten till sammans med Tanja!

Som ni förstår så är inte jag och min granne speciellt goda vänner numera.

Det jävliga i det hela är att vi bor så tätt inpå varandra, Vägg i vägg , och att det finns bara vi här, eftersom detta är ett  hus med bara två lägenheter. i...Stina är hemma nu i alla fall, till en överlycklig Tanja, som saknat sin katt så mycket...

Visst ser katten misshandlad och eländig ut??


Det finns tydligen folk till allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0